Kategorije
BLOG

Primjena tehnologije proširene stvarnosti (eng. Augmented Reality) u marketingu

 

Ubrzani razvoj novih tehnologija te unapređenje već postojećih gotovo svakodnevno donosi promjene u sva područja života ljudi, kako u privatna tako i u poslovna.

 

U skladu s navedenim promjenama mijenjaju se i marketinške strategije te pristup korisnicima. Mnoge od novih tehnologija već su postale popularne u marketingu, a njihov puni potencijal još ni blizu nije iskorišten. Neke od novih tehnologija koje nam svima uvelike mijenjaju navike i svakodnevnicu su: AR – proširena stvarnost, VR – virtulana stvarnost, AI- umjetna intelegencija i IoT – Internet stvari.

U današnjem tekstu za sada fokusirati ćemo se isključivo na tehnologiju proširene stvarnosti (AR) i njenu primjenu u jednom segmentu marketinga, jer granice i potencijali novih tehnologija su bezgranični.

Što je tehnologija proširene stvarnosti?

Proširena stvarnost je  tehnologija koja nam omogućuje da putem aplikacije kroz zaslon nekog uređaja, najčešće mobilnog telefona, vidimo virtualne sadržaje u stvarnom okruženju, u stvarnom vremenu. Ti elementi proširuju stvarnost oko nas i vidljivi su samo ako ih gledamo kroz zaslon. 

Osnovna svrha proširene stvarnosti je poboljšati korisnikovo iskustvo i povećati interakciju, i to na jednostavan i zabavan način.

Tehnologija proširene stvarnosti, od svojih početaka razvoja pa do danas, pronašla je svoju primjenu u raznim područjima, od zabavne industrije, turizma, edukacije, marketinga, dizajna, medicine, arhitekture, pa do raznih industrijskih grana i vojske.

Broj korisnika ove vrste tehnologije se iz godine u godinu povećava. U 2015. godini zabilježeno je 200 milijuna AR korisnika širom svijeta, trenutno smo prešli 1 milijardu korisnika, a predviđanja su za 2023. godinu da će porast korisnika biti na 2.4 milijarde. Upravo zbog toga brojne tvrtke implementiraju AR u svoje poslovanje. Također važno je  napomenuti kako se procjenjuje da AR vrijedi četiri puta više od VR-a. Uzimajući u obzir sve dostupne statističke podatke lako je zaključiti u kojem smjeru ide budućnost marketinga.

Marketing proširene stvarnosti (eng. AR Marketing)

Marketing proširene stvarnosti je novi termin koji sve više susrećemo u marketingu jer je tehnologija proširene stvarnosti postala moćan marketinški alat koji stvara jedinstveno korisničko iskustvo te je jedan od najzabavnijih načina predstavljanja proizvoda korisnicima. Primjena tehnologije proširene stvarnosti omogućila je vizualizaciju raznih vrsta digitalnih sadržaja putem kojih se korisnicima pružaju dodatne informacije o proizvodu kao što su npr. oblik, veličine, sastojci, cijene i druge značajke. AR tehnologija dodatno omogućuje i interakciju korisnika s proizvodom, mogućnost da se proizvod pogleda iz različitih kutova, usporedi s drugim proizvodima, itd.
S obzirom da je primjena AR tehnologije još uvijek relativno nova, primjenom navedenih značajki kao i njihovih kombinacija kod korisnika se stvara jedinstveno iskustvo i osjećaj oduševljenja te na taj način korisnici lakše pamte proizvod i proizvođača.
Tako marketing proširene stvarnosti postavlja nove trendove u komunikaciji između brandova i njihovih korisnika.

Ovisno o vrsti ciljane publike brandovi danas stvaraju različite AR aplikacije – od onih jednostavniji kao što su jednostavne igre za zabavu kako bi privukli pažnju potencijalnih kupaca do složenijih AR kataloga i implementacije AR-a u e-commerce aplikacije.

Neki od poznatijih brendova koji su već koristili ili koriste proširenu stvarnost su: Starbucks, Converse, Pepsi, Sephora, Timberland, Taco Bell, L’Oréal Paris, BMW i Visualizer, Coca-Cola, NikeiD Augmented, AR furniture app by IKEA, LEGO AR Studio, itd.

AR brošure

Jedan od dosta čestih primjera AR marketinga su AR brošure.


AR brošura je promotivni materijal gdje se uz primjenu AR aplikacije svaka stranica printane brošure “oživljava” i sadržajno proširuje s dodatnim virtualnim elementima – slikama, tekstom, videom, animacijom. S korisničke strane ne zahtijeva nikakvo ulaganje, dovoljno je preuzeti AR aplikaciju sa Apple App Store ili Google Play-a. Vrlo brzo i lako postaje dostupna svima, što osobito može biti zanimljivo brandovima koji posluju širom svijeta, jer upotrebom AR brošure smanjuju troškove tiskanja i distribucije printanih promotivnih materijal.

BrodBotAR brošura

Sa željom da i sami istražimo potencijale koje pruža proširena stvarnost, a u isto vrijeme da na najbolji način predstavimo naš rad i usluge potencijalnim klijentima, nedavno smo našu printanu promotivnu brošuru učinili interaktivnom pomoću vlastite AR aplikacije.

BrodBotAR brošura i aplikacija dostupni su na našoj web stranici.

A kako to izgleda pogledajte u promotivnom videu:

Ako želite da izradimo brošuru i AR aplikaciju za promociju vašeg poslovanja, ili imate neku drugu ideju gdje biste primijenili proširenu stvarnost u svom poslovanju, slobodno nas kontaktirajte e-poštom:

info@brodbot.hr