Komunicirati znamo, to je jasno, ali ako toj komunikaciji dodamo entitete poslovna i uz to pisana komunikacija, situacija postaje malo formalnija i nešto kompleksnija. Ček, možda to i nije tako nužno?
Vjerojatno ste se svi jednom našli ispred otvorenog maila i mučili se kako sastaviti nekoliko jasnih, sažetih, poslovno atraktivnih rečenica. Htjeli ste da to zvuči profesionalno, ali opet ne preformalno i onda ste se našli u začaranom krugu brisanja i ponovnog pisanja maila…
Današnji razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologija ostavio je traga na našoj privatnoj pa tako i na poslovnoj komunikaciji. Pojavom tehnologije, poslovna komunikacija postaje bilo koji oblik komunikacije koji se odvija putem tehnoloških alata, uključujući računala i mobilne telefonske uređaje. Najpopularniji od ovih alata, kao što su elektronička pošta, SMS poruke, instantne poruke ili poruke putem društvenih mreža ili aplikacija za pametne telefone, utemeljeni su na pisanoj, dakle tekstualnoj komunikaciji, što upućuje na komunikaciju koja je emocionalno siromašna.
Kako bi se nadomjestio taj emocionalni deficit, u posljednjem desetljeću, očit je porast uporabe emotikona i emojija. Emotikone I emojije redovito koristimo u našim privatnim korespodencijama kako bi izrazili emocije, ideje, naš fantastičan smisao za humor, razigranost kreativnost, zadirkivanje ili sarkazam. Danas se procjenjuje da preko 90% online populacije koristi emojie. Vjerujem da vas to nije iznenadilo. Svi ih koristimo. Kao da je svijetom je zavladala emojimanija.
Ali u čemu je fora i zašto toliko volimo emojije? Postoji li uopće netko tko ih ne voli?
Ipak, rezultati dosadašnjih istraživanja o njihovoj uporabi u poslovnoj komunikaciji su različiti – od tvrdnji da impliciraju neprofesionalnost pošiljatelja poruke do toga da emocionalno osnažuju poruku dodajući joj kontekstualne informacije.
Prvo da razjasnimo, emotikon nije isto što i emoji:
Emotikon je grafički prikaz ljudskog lica, kreiran pomoću interpunkcijskih znakova, slova i brojeva, a s ciljem da prenese osjećaj ili raspoloženje. Prvi je nastao 19. rujna 1982. godine. Tada je računalni znanstvenik Scott Fahlman na elektroničkoj oglasnoj ploči Sveučilišta Carnegie Mellon prvi puta koristio emotikon. Znanstvenik se htio našaliti nešto u vezi dizala, no kako netko ne bi šalu zamijenio upozorenjem o sigurnosti Fahlman je svoj post završio s :-), a predložio je i da njegovi kolege naprave isto kada zbijaju virtualne šale.Isto tako, kada je riječ o nečem ozbiljnom predložio je da se koristi znak :-(. Odmah nakon toga smajlić je postao viralan i započeo svoju svjetsku turneju.
Emoji su srca, životinje, hrana, snjegovići. Ukratko – sve ostalo. Postoje od 90-ih kada ih je kreirala japanska komunikacijska tvrtke NTT DoCoMo, koja ih je i nazvala emojijima. Oni su zapravo napredniji potomci emotikona.
Iako su oprečna mišljenja, mi u Brodbotu vičemo hura za nešto neformalniji pristup komunikaciji, ali nikako ne manje profesionalan.
Mi vjerujemo da ”smajlićima” pokazujemo empatiju i gradimo dobre odnose s drugima. Japanski istraživači s Tokyo Denki Sveučilišta su 2006. godine dokazali su kako emotikon može prenijeti emociju isto kao i stvarno lice. Mi u to vjerujemo!
Mi vjerujemo da našim profilima na društvenim mrežama poseban touch daju emojiji. Istraživanja ukazuju da su objave u kojima su korišteni emojiji pokazale visoku učinkovitost. Mi smo probali. Ima smisla. Zato i vas izazivamo da probate. Jedino što vam se može dogoditi je da vam se broj korisnika udvostruči 😉
Neki su čak otišli toliko daleko da su sami kreirali vlastite emojije:
”Znamo da ljudi vole emojije i njihova upotreba na našoj platformi stalno raste. Zaključili smo kako je sada pravo vrijeme da lansiramo naš emoji.”- izjavili su iz Coca Cole.
“Muškarci i žene oduvijek imaju poteškoće u komunikaciji. Kada se radi o situacijama vezano za kuću, nesporazumi se najčešće događaju oko nereda. I to je razlog zašto IKEA uvodi emotikone: komunikacijski alat koji će osigurati univerzalnu ljubav i razumijevanje u domu. Svi vaši prijedlozi, želje i pitanja bit će odmah shvaćeni. Pokušajte. Počnite širiti sreću.” –IKEA
Trudimo se obratiti pažnju na ono što naša publika voli i što radi. Uvijek smo orijentirani na društvene mreže koje zanimaju našu publiku ili koje tek postaju popularne – kažu u General Electricsu u kojem su zaključili kako je korištenje emojija postao novi standard komunikacije.- GENERAL ELECTRICS
Mi također vjerujemo da u komunikaciji mailom ne trebamo raditi iznimku. Čak je dobra stvar, radi bržeg uočavanja, postaviti ”smajlić” u subject line. 🙂
Mi vam savjetujemo da pokušate, štoviše, izazivamo vas! 😀
Korištenje emojija pozitivno utječe na međuljudske odnose i općenito na uživanje u životu. Možda vam se čini djetinjasto, ali dokazano djeluje. A budimo realni, mi odrasli kompliciramo, budimo malo djeca i olakšajmo si stvari(komunikaciju) u poslovanju. 😉 😀